e-Auto Service Manager 5/2020

15 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2020 FILTRY CO SIĘ STAŁO? Ekspert otwiera obudowę filtra oleju i wyjmuje element filtracyjny. Na pierwszy rzut oka widać dwa problemy: zamontowany filtr nie odpowiada wymaganiom producenta pojazdu. A ponadto element filtracyjny najwyraźniej nie spełnił stawianego mu zadania. Ale dlaczego? Aby to zrozumieć, konieczna jest wiedza o sposobie działania montowanego fabrycznie modułu filtra oleju MAHLE i czym się różni od innych systemów. KOŁEK – WIĘCEJ NIŻ TYLKO ELEMENT USZCZELNIAJĄCY. Na dolnej tarczy elementu filtracyjnego zamontowany jest czarny trzpień z tworzywa sztucznego, znany w branży jako kołek. Na nim znajduje się pierścień samouszczelniający o przekroju okrągłym. W zamontowanym stanie kołek pasuje dokładnie do otworu w obudowie filtra i uszczelnia go. CZYSTA SPRAWA. Obrót podczas wymiany filtra powoduje, że kołek zwalnia otwór w obudowie filtra i pozwala na spłynięcie pozostałości oleju Opatentowany i wyrafinowany: kołek na spiralnej drodze do otworu odpływowego w obudowie. Opatentowana spirala z otworem odpływowym oleju.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=