PULS BRANŻY 21 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2021 Zalety sterowania turbosprężarki poprzez siłownik elektryczny: • szybkie sterowanie, w pełni dopasowane do danych potrzeb silnika • płynna regulacja położenia łopatek • brak zależności od układu podciśnienia w pojeździe • większe możliwości diagnostyczne. Turbosprężarka to wysoce zaawansowany i delikatny komponent. Działa w niezwykle wymagających i trudnych warunkach, z prędkościami do nawet 250.000 obr/min i przy temperaturze spalin wynoszącej niekiedy aż 1.100°C. Nieodpowiednie warunki do działania, a zwłaszcza zanieczyszczenia i ciała obce wewnątrz układu, mogą z łatwością doprowadzić do jej uszkodzenia. Funkcjonowanie turbosprężarki jest w ogromnym stopniu zależne od pracy różnych systemów pojazdu. Regularne serwisowanie samochodu, dobra kondycja silnika i prawidłowe spalanie, a także odpowiednio działające systemy, takie jak układ smarowania silnika, układ dolotowy powietrza, układ wydechowy z zaworem EGR i filtrem DPF/katalizatorem (o ile są stosowane), mają kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania i żywotności turbosprężarki.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=