32 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2021 gacjach konstruktorów czy specyfikacjach międzynarodowych. Dlatego, zawsze podkreślamy, że najważniejsza rzeczą jest stosowanie oleju o odpowiedniej homologacji. W przypadku tych silników jest to szczególnie ważne, gdyż zastosowanie oleju, nawet o tej samej lepkości, a na innych pakietach dodatków może zwiększyć ilość tych zjawisk L.S.P.I i doprowadzić do wcześniejszego zniszczenia silnika.” - tłumaczy Andrzej Husiatyński. W 2018r. wielu konstruktorów zaczęło wypuszczać nowe homologacje specjalnie dedykowane do silników benzynowych - turbo z wtryskiem bezpośrednim TGDi. Stoją za tym dwie przyczyny: silniki te mogą wyposażone być w GPF (filtr cząstek stałych) gdyż produkują sadzę co oznacza konieczność stosowania oleju Low SAPS jak również aby skład oleju przeciwdziałał zjawisku L.S.P.I. Cały szereg nowych homologacji czy specyfikacji spowodował, że w gamie TOTAL QUARTZ pokazały się produkty spełniające te najwyższe normy i homologacje konstruktorów dedykowane specjalnie do tych silników. SĄ NIMI: TOTAL QUARTZ INEO XTRA LONG LIFE FE 0W-20 posiadający aprobatę: VW 508.00/509.00 do całej rodziny najnowszych silników VW TSI i TFSI TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-30 posiadający aprobatę: PSA: B71 2312 do silnikówPSA 1.2 PureTech, 1.6 THP TOTAL QUARTZ INEO EcoB 5W-20 posiadający aprobatę: FORD WSS -M2C-948-B zalecaną do wszystkie silniki EcoBoost. (obligatoryjną w silniku 1.0 EcoBoost) TOTAL QUARTZ INEO XTRA V-Drive 0W-20 - posiadający aprobatę: VOLVO VCC RBS0-2AE 0W-20 zalecaną do najnowszych silników VOLVO 2.0 GTDi TOTAL QUARTZ INEO XTRA DYNAMICS 0W-20 - posiadający aprobatę: BMW LL-17 FE zalecaną do silnika BMW R31,5 l TwinPower Turbo) i ASTON MARTIN (silnik 5.2 V12 biturbo) TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE FGC 5W-30– posiadający specyfikację API: SP i aprobatę GM DEXOS 1 Gen2 – Obligatoryjną we wszystkich silnikach GTDi marki GM/OPEL. WARSZTAT
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=