e-Auto Service Manager 3/2020

PULS BRANŻY 9 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2020 samochodu. Druga sprawa to koncentracja i bezpieczeństwo związane z patrzeniem na drogę. Aby zobaczyć obraz z kamery noktowizyjnej, trzeba zerkać na ekran wyświetlacza. Wprawdzie korzystając z nawigacji czy innych systemów robimy to samo, ale bez wątpienia jest to dodatkowy czynnik, który zaburza skupienie kierowcy na drodze – dodaje Adam Lehnort. Zawsze czujny i skupiony za kierownicą – system monitorujący zmęczenie kierowcy Podobnie jak w przypadku asystenta pasa, system monitorujący zmęczenie kierowcy może mieć różne nazwy, w zależności od Niektóre systemy są bardziej funkcjonalne, inne mniej. Za niezbędne można uznać ABS i EBD. Na szczęście od pewnego czasu obydwa stanowią standardowe wyposażenie samochodu. Wybór pozostałych powinien zależeć od indywidualnych potrzeb kierowcy. Przed kupnem warto zastanowić się, czy dane rozwiązanie sprawdzi się warunkach, w których podróżujemy. Część z nich za 2 lata i tak będzie stanowiło obowiązkowe wyposażenie, ponieważ tego wymagają przyjęte już unijne regulacje. producenta (np. Driver Alert czy Attention Assist). Działa on na zasadzie bieżącej analizy sposobu jazdy i zachowań kierującego, takich jak utrzymanie kierunku jazdy czy płynność ruchów kierownicy. Te dane są analizowanewczasie rzeczywistym i jeśli pojawiają się oznaki wskazujące na zmęczenie kierowcy, to systemwysyła sygnały świetlne i dźwiękowe. Są to rozwiązania, które spotkać można głównie w samochodach marek premium, ale producenci próbują umieszczać je także w autach ze średniej półki, jako opcję wyposażenia dodatkowego. System z pewnością nie jest tylko drogim gadżetem, a szczególnie przyda się kierowcom, którzy wybierają się w długie, nocne trasy.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=