22 e-AUTO SERVICE MANAGER 02 - 2021 WYMIANA ZAŁĄCZANEJ POMPY CHŁODZIWA CP623 000P Od 2012 roku wyszczególnione silniki były fabrycznie wyposażane w przełączalne pompy chłodziwa. W celu jeszcze szybszego rozgrzania silnika podczas rozruchu na zimno nad wirujący wirnik łopatkowy pompy wysuwa się przesłona, która zapobiega cyrkulacji chłodziwa. W przypadku nieprawidłowego działania mechanizmu przesłona nie wraca do pozycji wyjściowej. W takim przypadku nie dochodzi do cyrkulacji chłodziwa nawet po osiągnięciu temperatury roboczej. Może to prowadzić do przegrzania silnika. W przypadku silników 1.6 TDI i 2.0 TDI serii EA 288 podczas wymiany pompy chłodziwa istnieje możliwość zamontowania różnych typów pompy. Lepsza ochrona przed przegrzaniem To potencjalne źródło usterek można wyeliminować, wymieniając pompę regulowaną na pompę nieregulowaną bez wysuwanej przesłony. Zapewni to niezawodne działanie układu chłodzenia. Podczas wymiany pompy należy przełożyć element sterujący starej pompy chłodziwa do nowej pompy, a pompę ponownie podłączyć do układu sterowania silnika. WARSZTAT Regulowana pompa chłodziwa z zaciętą przesłoną (brak cyrkulacji)
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=