PULS BRANŻY 9 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2021 Jak to możliwe? Olejowym kluczem do paliwooszczędności jest zastosowanie najnowocześniejszych dodatków przeciwzużyciowych i modyfikatorów tarcia w oleju o obniżonej lepkości. Wówczas redukuje się tarcie, a jednocześnie zostaje zachowana pełna ochrona wszystkich wrażliwych elementówsilnika. Niezwykleważne jest to, że takie dodatki są aktywowane w miejscach, gdzie występują wysokie naciski, np. na krzywkach wałka rozrządu czy na styku pierścieni tłokowych i tulei cylindrowej w dolnym i górnym martwym położeniu tłoka. Efekt 20 lat doświadczeń Najnowsze oleje paliwooszczędne pozwalają na ograniczenie zużycia paliwa na poziomie 1,3%. To efekt badań laboratoriów TotalEnergies, które pierwsze oleje paliwooszczędne zaprezentowały już ponad 20 lat temu. Potwierdzeniem skuteczności tej technologii są aprobaty wielu producentów pojazdów ciężarowych i ich własne testy, np. na silnikach firmy Mercedes: OM 611, OM 646 i OM 501 LA. W przypadku homologacji MB-Approval 228.51. wyniki badań dowiodły, że właściwości przeciwzużyciowe oleju Rubia Tir 8900 FE 10W-30 znacznie przekraczają normy, a zużycie elementów jest dużo niższe od wymaganych. Nie tylko oleje silnikowe Co więcej, zastosowanie środków smarnych Rubia do skrzyń biegów i mostów pozwoli na uzyskanie dodatkowych oszczędności. TotalEnergies rekomenduje oleje przekładniowe z gamy FE (Fuel Eco), takie jak Gear 9FE 75W-80 (do skrzyni) oraz olej przekładniowy Dual 9 FE 75 W-90 (do mostów). Nawet litr na 100 km! W przypadku zastosowania kompletu środków smarnych Rubia od TotalEnergies (olej silnikowy, olej przekładniowy i olej do mostu) możliwe jest uzyskanie łącznie nawet 3% oszczędności w zużyciu paliwa, co w szczególnym przypadku może dać ok. litr paliwa na 100 km, czyli 1500 litrów rocznie (przy założeniu przebiegu rocznego 150 000 km).
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=