e-Auto Service Manager 11/2021

PULS BRANŻY 31 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2021 Jaką dyszę dobrać? W przypadku lakierowania samochodów i części metalowych: CZYSZCZENIE Pistolet należy czyścić bezpośrednio po zakończeniumalowania, gdyż od tego zależy trwałość i sprawne działanie narzędzia. W pierwszej kolejności wylewamy farbę/lakier znajdującą się w zbiorniku. W jej miejsce wlewamy rozcieńczalnik -na ogół do 1/4 pojemności zbiornika. Rozpylamy rozcieńczalnik do chwili kiedy na zewnątrz pojawi się rozcieńczalnik w takiej formie, kolorze jak wlany wcześniej do zbiornika. W następnym kroku odkręcamy głowicę. Czyścimy ją pędzlem ze szczególnym uwzględnieniem dysz. Po oczyszczeniu wycieramy i osuszamy pistolet. Należy pamiętać aby jako rozcieńczalnika używać zawsze substancji odpowiedniej do rodzaju użytej wcześniej farby. Czyszcząc zatem pistolet po malowaniu farbami emulsyjnych lub innymi produktami na bazie wody - używamy wody. W pozostałych przypadkach używamy rozcieńczalników - takich jak zalecane przez producentów lakierów do ich rozcieńczania. Tego typu informacje zawarte są na opakowaniach farb i lakierów. W technice niskociśnieniowej: • lakiery bezbarwne: 1,3 – 1,5; • bazy: 1,3 – 1,4; • lakiery uniwersalne: 1,3 – 1,5; • wypełniacze: 1,5 lub 1,7 lub 1,9; • podkłady: 1,7 lub 1,9. W technice niskociśnieniowej: • lakiery bezbarwne: 1,3 – 1,5; • bazy: 1,3 – 1,4; • lakiery uniwersalne: 1,3 – 1,5; • wypełniacze: 1,5 lub 1,7 lub 1,9; • podkłady: 1,7 lub 1,9. W praktyce, aby odpowiednio dobrać dysze do konkretnego zadania, należy zapoznać się z charakterystyką wybranej powłoki lakierniczej. Większość produktów ma już przygotowane karty charakterystyki nanoszenia, w których producent precyzuje, jaką konfigurację powinien mieć sprzęt lakierniczy. Niedostosowanie się do tych wskazówek może prowadzić do uzyskania nieestetycznego efektu, a w skrajnych przypadkach również do uszkodzenia sprzętu. WA SZTAT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=