e-Auto Service Manager 11/2021

11 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2021 Na ten moment jednak się na to nie zanosi, a zmiana jest konieczna. Jeśli towarzystwa nadal będą dyktować swoje, coraz gorsze warunki, będzie musiała spaść jakość usług. Efektem takiego stanu rzeczy będą naprawy poniżej standardów i występowanie w efekcie zagrożenia w ruchu lądowym. Alternatywą byłyby przepisy, które normalizują stosunki między ubezpieczalniami a warsztatami. Wiem, że Niemczech w poszczególnych landach funkcjonują widełki kosztów roboczogodzin za naprawy i towarzystwo ubezpieczeń nie może obniżyć stawki poniżej określonego minimum. Abstrahując od tego, że musi zmienić się sytuacja z ubezpieczalniami, jak według Pana będzie wyglądał rynek za 10 lat? Jaki wpływ będą miały na Was trendy takie jak rosnąca popularność leasingu i wynajmu długoterminowego czy upowszechnienie hybryd i elektryków? Na razie infrastruktura w naszym kraju nie jest przygotowana na samochody elektryczne. Trzeba jednak obserwować zmiany, być na nie gotowym i w odpowiednim momencie się dostosować. Zaopatrzyliśmy się nawet w ładowarkę do samochodów elektrycznych, ale jeszcze żaden nie przyjechał się do nas naprawiać. Większy potencjał zmian widzę w upowszechnieniu wśród klientów wynajmu długoterminowego. Może się to wiązać z zagrożeniem dla warsztatów takich jak nasz. O ile leasingodawcy dopuszczają zazwyczaj możliwość naprawiania pojazdów w niezależnych firmach, floty wynajmu mają zazwyczaj swoje własne sieci serwisu. Jeśli ten model korzystania z samochodów się upowszechni, warsztaty niezależne mogą mieć kłopoty z pozyskiwaniem zleceń. A jeśli chodzi o sprzęt i wyposażenie warsztatu, jakie macie plany i marzenia na najbliższy czas? Na bieżąco remontujemy pomieszczenia i wymieniamy wszystko, co ulega zużyciu w eksploatacji. W przyszłym roku chcemy zainwestować w nową ramę naprawczą oraz kabinę lakierniczą. Żeby uniezależnić się od rosnących cen energii, podpisaliśmy umowę na panele fotowoltaiczne. Liczymy, że instalacja 40kW zabezpieczy nasze zapotrzebowanie na prąd. Dzięki pracy za uczciwe stawki, jesteśmy w dobrej sytuacji. Na tym etapie każde właściwie wyposażenie jest w zasięgu ręki – wszystko jest kwestią ceny i długości leasingu. Brzmi to bardzo optymistycznie. Wierzę, że jakość musi wygrać. Jeśli ma się dobrą, zaufaną kadrę i materiały wysokiej jakości, a usługa jest na wysokim poziomie to klient wróci, bo będzie zadowolony. WYWIAD

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=