e-Auto Service Manager 11/2021

10 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2021 to pod kreską lub na zero. W takich warunkach zdecydowaliśmy się o zerwaniu umów i uzyskaniu możliwości dociekania należności na drodze sądowej. Wiązało się to z zatrudnieniem do biura dwóch nowych osób. Jedna z nich zajmuje się w tej chwili wyłącznie sprawami sądowymi. Druga pomaga prowadzić cały proces likwidacji szkody i dokumentuje wszystko zdjęciowo, żeby (jeśli sprawa trafi do sądu) mieć dowody, które pokażą bez żadnych wątpliwości, że wszystko, co umieściliśmy w kosztorysie, zostało wykonane. Początki były trudne, ale dokumentowanie wszystkiego krok po kroku stało się dla nas standardem. Z perspektywy czasu uważam, że to była dobra decyzja. Wychodzę z założenia, że nie ma co mielić tych pieniędzy - wolę zrobić 10 samochodów zamiast 40, wyjść na to samo i nie brać odpowiedzialności za 30 dodatkowych napraw, z których nie ma zysku. Gdyby zamiast tych 10-15 procent, do sprawy podobnie jak my podchodziła i szła do sądu połowa warsztatów likwidujących szkody, dałoby to ubezpieczalniom wyraźny sygnał, że nie można oczekiwać pracy poniżej stawki kosztowej. Obecnie z ubezpieczalniami walczą pojedyncze serwisy. Większe szanse zwycięstwa na szeroką skalę mielibyśmy, gdyby branża się skonsolidowała. Lakiernia WYWIAD

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=