e-Auto Service Manager 11/2020

32 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2020 WARSZTAT - ustalić obciążenie pojazdu - bagażnik pusty, 75 kg na miejscu kierowcy (nie dotyczy pojazdów o masie > 3,5t) - oczyścić szkła reflektorów - ustawić wartość kąta przewyższenia na urządzeniu do ustawiania świateł (wartość w % odczytaną z reflektora; jeżeli nie ma tej wartości przyjąć wartość 1,2% dla pojazdów o masie do 3,5 t i 2% dla innych) - ustawić poprawnie urządzenie do ustawiania świateł w stosunku do pojazdu. Spełnienie tych warunków jest konieczne i obowiązkowe. Teraz procedury ustawiania. Reflektory LED i ksenonowe bez systemów sterowania wiązką światła. Jeżeli reflektory nie mają systemu automatycznego poziomowania ustawiamy przełącznik świateł na światła mijania (wyłączamy system automatyczny np. włączający światła w tunelu) i korygujemy położenie wiązki światła widoczną na ekranie urządzenia do ustawiania świateł śrubami regulacyjnymi oddzielnie dla reflektora prawego i lewego. Jeżeli w obudowie reflektora zintegrowane są światła drogowe, ich położenie będzie zależne od tego jak dokładnie ustawimy światła mijania. Jeżeli światła drogowe mają niezależną regulację to po ustawieniu świateł mijania ustawiamy światła drogowe. Po przeprowadzonej regulacji pojazd ma prawidłowo ustawione światła. Jeżeli reflektory mają system automatycznego poziomowania to przed ustawianiem świateł należy podłączyć do złącza EOBD tester diagnostyczny i w tym konkretnym aucie wybrać z menu testera opcję „regulacja podstawowa” i dalej wybrać „ustawianie świateł” i w tej opcji odblokować możliwość regulacji reflektorów. Gdy sterownik jest odblokowany należy przeprowadzić regulację z użyciem śrub regulacyjnych tak jak opisano poprzednio. Po regulacji należy potwierdzić wykonanie tej czynności w testerze diagnostycznym. Tester przesyłając sygnał do sterownika poziomowania reflektorów spowoduje, że ten zapamięta nowe ustawienie reflektorów jako ustawienie podstawowe, a później do tego położenia będzie odno-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=