e-Auto Service Manager 11/2020

31 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2020 WARSZTAT pojeździe musi być przeprowadzona także w ASO z użyciem właściwych narzędzi i oprogramowania. Długo albo wcale na rynku nie znajdziemy tanich zamienników takich systemów, a naprawa jednej uszkodzonej diody w skomplikowanym reflektorze także nie będzie możliwa w niezależnym nawet bardzo fachowym warsztacie. Uwaga o naprawach nowoczesnego oświetlenia dotyczy w takim samym stopniu reflektorów przednich jak i lamp tylnych gdzie już dziś stosuje się układy LED współpracujące ze światłowodami i umieszczonymi w obudowie lampy innymi elementami optycznymi. Często lampa tylna jest jednolitym elementem. Jeżeli nowoczesne oświetlenie „nie świeci jak trzeba” to logicznym działaniem jest jego kontrola i odpowiednie ustawienie wiązki w stosunku do drogi. Zależnie od skomplikowania systemu i dodatkowych funkcji reflektorów dostępne są dwie drogi postępowania. Ale na początek procedura przygotowania pojazdu do procesu ustawiania świateł. Dlaczego o tym mowa, nowoczesne oświetlenie jest bardzo wrażliwe na wszelkie zmiany w geometrii pojazdu i jego zawieszenia, jeżeli nie weźmiemy tego pod uwagę światła nie będą działać poprawnie. Przed przystąpieniem do ustawiania świateł należy: - ustawić korektor położenia reflektorów w kabinie na „0” (jeżeli jest zainstalowany) - sprawdzić ciśnienie w oponach i wyregulować do wartości określonej przez producenta pojazdu dla rodzaju zastosowanych opon

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=