25 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2020 WARSZTAT twarza światło i w reflektorze przystosowanym do żarówek nigdy nie uda się osiągnąć właściwego rozsyłu światła na drodze. Stwarza to zatem ogromne zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego, którzy są oślepiani przez tak „wyposażony” samochód. Dodatkowo ksenon wymaga zupełnie innych warunków pracy, jeśli chodzi o odprowadzanie ciepła, a przez to powstaje niebezpieczeństwo uszkodzenia samego reflektora, które może pociągnąć za sobą całkiem spore koszty naprawy. Zdarza się, że kierowcy chcąc poprawić zasięg reflektorów montują żarówki o większej mocy. To również jest zabronione – prawo ściśle określa limity mocy dla poszczególnych źródeł światła dla samochodów, które poruszają się po drogach publicznych. Żarówka H4 może mieć maksymalnie 60/55 W, a H7 – 55 W. Limit dla źródeł ksenonowych to 35 W. Żarówki o większej mocy można bez przeszkód stosować w pojazdach, które nie poruszają się po drogach publicznych, a więc samochodach off-road czy maszynach budowlanych. Wyższa moc źródła światła
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=