E-Auto Service Manager 10/2021

38 e-AUTO SERVICE MANAGER 10 - 2021 WARSZTAT W miechach poprzecznych stosowanych głównie na tylnej osi stosuje się dwie warstwy krzyżujących się nośników wzmocnienia (włókien) w ściance miecha. Są one pokryte wewnątrz i na zewnątrz uszczelniającą lub ochronną warstwą elastomeru. Pomiędzy dwoma warstwami nici znajduje się kolejna warstwa elastomeru, warstwa pośrednia. Warstwa pośrednia definiuje geometryczną spójność obu warstw nici. W przypadku mieszków krzyżowych, odporność na nacisk jest określona przez nośnik stabilności, podczas gdy właściwości materiałowe warstwy pośredniej wpływają na żywotność i komfort. Zaletami mieszków poprzecznych są wysoka odporność na ciśnienie i stabilność wymiarowa, a także stosunkowo prosta i bezpieczna produkcja. Vibracoustic opracował przełączalne sprężyny powietrzne z trójkomorowym systemem dla pojazdów lekkich, aby rozwiązać problem sprzecznych na pozór celów komfortu i dynamiki jazdy. Poprzez włączanie i wyłączanie poszczególnych komór powietrznych za pomocą inteligentnego sterowania, resory pneumatyczne mogą być ustawione na cztery różne poziomy sztywności w zależności od konkretnej sytuacji na drodze. Dzięki temu jazda staje się bardziej komfortowa lub dynamiczna, a także bezpieczniejsza. W przypadku pojazdów elektrycznych coraz bardziej popularne staje się zastosowanie resorów pneumatycznych z tyłu lub na wszystkich czterech Trójkomorowy system sprężyn powietrznych

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=