E-Auto Service Manager 10/2021

35 e-AUTO SERVICE MANAGER 10 - 2021 WARSZTAT Sprężyny powietrzne zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić płynną jazdę, z dodatkową możliwością podniesienia nadwozia pojazdu w celu uzyskania prześwitu w terenie i obniżenia go w trakcie jazdy po drogach z wyższymi prędkościami. Sprężyny mechaniczne, dla których ugięcie jest proporcjonalne do obciążenia, nie są w stanie tego zrobić; w systemie ECAS wysokość jest w dużym stopniu niezależna od obciążenia. Twórcy systemu ECAS zaprojektowali również LoadSafe, powiązany system do określania obciążenia i zmian obciążenia w pojazdach dostawczych wyposażonych w resory pneumatyczne. Technologia sprężyn pneumatycznych dla samochodów pasażerskich oferuje wiele imponujących korzyści w porównaniu z resorami zwojowymi. Po pierwsze, resory pneumatyczne utrzymują pojazd na stałym poziomie, niezależnie od tego, jak duże jest obciążenie. Ponadto, kierowcy mogą dowolnie konfigurować swoje podwozie, na przykład wybierając pomiędzy twardym zawieszeniem sportowym a bardziej komfortowym. Vibracoustic, siostrzana firma CORTECO, odpowiadająca za dostarczanie rozwiązań z zakresu elementów tłumiących wibracje, dostarcza najlepsze w swojej klasie systemy resorowania pneumatycznego do samochodów osobowych, co czyni ją wiodącym światowym dostawcą resorów pneumatycznych. Obecnie co drugi lekki pojazd z zawieszeniem pneumatycznym wyposażony jest w resory pneumatyczne Vibracoustic.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=