E-Auto Service Manager 10/2021

32 e-AUTO SERVICE MANAGER 10 - 2021 WARSZTAT SPRĘŻYNY POWIETRZNE ZAWIESZENIA – KOMFORT, O KTÓRYM MARZYSZ Zadaniem zawieszenia pneumatycznego jest dostarczenie najwyższej, stałej jakości komfortu jazdy, ale bywa ono także stosowane jako zawieszenie w pojazdach sportowych. Nowoczesne elektronicznie sterowane systemy w samochodach osobowych i lekkich ciężarówkach prawie zawsze posiadają funkcję samopoziomowania wraz z funkcjami podnoszenia i opuszczania. Chociaż tradycyjnie nazywane są poduszkami powietrznymi lub miechami powietrznymi, prawidłowym terminem jest sprężyna powietrzna (choć terminy te są również używane do opisania tylko gumowych elementów miechów z płyt końcowych). Idea płynnej i komfortowej jazdy jest tak stara, jak projektowanie i produkcja samochodów. Na początku motoryzacji, w 1901 roku, Amerykanin William W. Humphreys opatentował pomysł – „pneumatyczną sprężynę do Aby osiągnąć lepsze właściwości jezdne, zawieszenie pneumatyczne używane jest w miejsce konwencjonalnych sprężyn stalowych w pojazdach ciężkich, takich jak autobusy i ciężarówki, a także w niektórych samochodach osobowych. Jest ono również szeroko stosowane w naczepach i pociągach, głównie pasażerskich.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=